ett, två, tre, knacka får du se

Inte nog med att jag har drömt om läskiga barn med påsar på huvudena, jag gick och la mig elva, allt för att jag inte vågade vara vaken ensam. Men sen vaknade jag vid tre, fram till fem låg jag och räknade minuter. Fan så sakta klockan går när man inte kan sova. Så jag låg i sängen och frös och svettades om vartannat. Sen kom mamma. Hon påstod att jag hade feber, eftersom jag kokade. En Ibumetin senare somnade jag brevid mamma.

Så, vad har vi lärt oss?
1. Skräckfilmer är inte bra för mina nerver, speciellt inte skräckfilmer med läskiga barn i.
2. Gå inte på bio när du känner dig krasslig, det resulterar i att du vaknar mitt i natten med feber.
3. Skrik och skratta inte när du redan har ont i halsen, det blir bara värre.
4. Biovaktmästare som är 90+ borde gå i pension.

På tal om biovaktmästare.
Vi hade bokat fyra biljetter till filmen, fyra platser i salongen. Men vad fick vi? Tre platser och en trasig stol. Först gick inte stolen att fälla ner, den satt fast. Så Sara springer till vakmästaren och han kommer in i salongen för att "laga stolen", men isället plockade han isär den. Sen försvann han språrlöst. Fem minuter senare kommer han tillbaka med en hammare, eller nått i den stilen. När filmen börjar har han inte lagat stolen, han fick panik, frustade lite, och sprang därifrån. Rebecca satt på golvet hela filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0