johannas fula katt

Nog för att det kanske inte intresserar er, men jag totalglömde att skriva några rader om Johannas fula katt! På GK'n (grafisk kommunikation) har vi börjat lära oss hur Adobe programet Illustrator fungerar, och vår första uppgift var att skapa en bild, av endast bokstäver. Så där satt vi, och ändrade storlek och typsnitt för att skapa något vackert. Jag gjorde en finfin myra och några fjärilar, men Johanna tar priset. Hon gjorde världens fulaste katt! Näe, vad elak jag är... Den var jättesöt, på sitt eget lilla vis. Fast den kommer nog bli mobbad av alla andra bokstavskatter. Stackars katt.

PS. Jag tycker om Johanna (fast hennes bokstavskatt var sne och hade hängpattar).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0