en onsdag som mycket väl kunde vart en fredag

Min dag började med en lektion i Mediekommunikation, men då vi håller på med ett projekt gör de flesta lite som de vill på lektionerna. Så dagen började alltså med allmänt surf på internet för samtliga i klass EX2A.

Efter skolan tänkte jag och Emma ta bussen till Gränby.C för att leta praktikplatser, men vi missade den med någon minut och tog därför bussen till stan istället. Där letade vi också praktikplatser, helt utan framgång. Varken Chilli, Vero Moda (på Gränby) eller HouseHold tar emot eller har plats för praktikanter. Det suger, med tanke på att alla tre egentligen var våra reserver/sistahandsval.

Till slut gav vi upp och drog oss mot China River istället. Där spendarade både jag, Emma, Sandra och Elina en väldigt trevlig eftermiddag. Vi tjockade i oss som aldrig förr och åt dessutom Sushi. Emma var Sushi virgin och jag hade endast ätit det en gång, och alla säger att jag måste äta det en tre-fyra gånger för att fatta tycke för denna märkliga maträtt. Vi blev dessvärre inga Sushi-fans idag. Men vi hade det allt annat än tråkigt iallafall!


Sandra och Emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0