hela gårdagen

Vi startade i skolan med lite mediekommunikation, slutade tolv. Jag och Johanni drog hem till sistnämnda där Johanna drog en dusch och jag roade mig med att kolla på film. Tio i tre mötte vi Sandra på stan och begav oss till tåget. Väl framme i huvudstaden gled vi runt lite inne på Åhléns tills vi nästan dog av hunger, så vi sprang iväg till Pizza Hut och träffade Erri. Jag, Sandra och Johanna delade på en "Louisiana", familjepizza med Cheese crust (vi snackar alltså mozarella i kanterna), helt galet gott. Och efter en utsökt måltid begav vi oss ner under marken och tog första bästa tunnelbana mot Gullmarsplan. Väl vid Globen vinkade vi adjö till Erri som dessvärre inte hade någon biljett till Colplay, och gick in genom dörrarna. Tack vare en dum vakt var jag tvungen att slänga min vattenflaska med Orlando Bloom/Will Turner på. Illa!

Vi gled runt lite, jag köpte både plansch och t-shirt (nördigt), halv åtta började förbandet. Riktigt dåligt, inget drag alls. Men klockan nio besteg dom scenen, COLDPLAY! Och jag hade the time of my life i nästintill två timmar. Vi hoppade, skrek och sjöng som galningar, anfölls av fjärilar från taket, då det började regna sådana. Det var helt otroligt bra, så jävla värt, varenda enkrona samt min finfina vattenflska!

När det var slut fällde vi några tårar och sprang mot tunnelbanan och tog oss mot Centralen, och hann precis med 23:11 tåget hem. Sen slocknade jag direkt.



COLDPLAY
18/09/08 Stockholm - Sweden
Globe Theatre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0