on the corner of main street

Nu har jag nästan fixat en praktikplats (läs: mamma har nästan fixat en praktikplats åt mig). Det spelar nämligen en kille i min brors innebandylag vars mamma jobbar som dekoratör och säljansvarig på H&M, så idag när min bror hade innebandymatch pratade min mamma gott om mig. Så förhoppningsvis gör jag min praktik på H&M.

Annars då? Den här helgen har jag spelat alldeles för mycket The Sims, vilket resulterat i en trasig rygg. Så nu är det slutspelat, åtminstonde en vecka eller två. Imorgon har jag en lång dag i skolan att vänta mig, samhällskunskap, engelska och sen lite fackteckning på det. På tal om facktecking, jag har helt gjort om min kollektion. Eftersom jag ville sticka ut lite i början valde jag jord, då alla andra valde vatten, men nu tycks alla ha gått över till jord så jag är lite rebellisk av mig och byter element såhär en vecka innan deadline. Nu är jag helt inne på luft, vi snackar lätta tyger lager på lager och transparent. (För er som inte fattar en smula av vad jag gaggar om så kan jag be att gå tala om att fallet är följande; Jag har fått i uppgift av min fackteckningslärare att rita en klädkollektion bestående av minst tre påklädda modeller. Temat är de fyra elementen, och man ska välja ett att rita utefter. Hajar ni?).

Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla teve. Vi hörs imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0