thank god it's friday

Det är fredag, och jag mår strålande. Askalas dag idag, började med fackteckning och design (detta är alltså en lektion, inte två, som vissa idioter tycks tro). Jag började skissa lite på min kollektion med tema "de fyra elementen", och jag valde tillslut jord. Jag är ju trots allt Stenbock och jord är Stenbockens element. Så det kändes rätt. Min skiss utvecklades snart och jag började måla med akvarellpennor samt tuschpennor som var typ transparenta, jag blev kär. Men sen när min lärare berättade att en låda med sånna pennor kostar typ fyra tusen gick kärleken mer över till hat. Iallfall, resultatet blev finfint och för första gången blev jag riktigt nöjd med något jag målat.

Sen hade vi en jättelång håltimme, så jag, Emma och Johanna vandrade mot Subway och drog en lång lunch. Emma och jag lyckades trycka i oss varsin hel sub! Så nu kan jag pricka av det på min "att göra innan jag dör"-lista.

Dagen slutade med en lektion i expo, där vi satt och kladdade med målarfärg. Vi hållern nämligen på med färglära. Typ 1040 R70Y och sånt tjosan. Efter skolan drog jag och klippte mig hos Besse. Hon är nu officielt min favoritfrisör. Alla andra frisörer skiter i vad jag säger och klipper lite som dom vill, men Besse klippte precis som jag sa. Och hon fick mig att köpa "Dust it", en helt fantastisk liten mojäng. Jag är redan beroende.

Vilket tramsigt inlägg. Nu ska jag slå mig ner i soffan tillsammans med min bror och kolla på A shot at love, och om en halvtimme sisådär dyker Sandra upp. Hon började nämligen sin vandring hemifrån sig för fem minuter sedan, och den tjejen går inte snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0